Matilda Berlin


Vad 2015 har gett mig
Det jag tycker att man oftast hör runt nyår är yttrande av meningen "nu säger vi hejdå till det här skitåret och välkomnar det nya". Men inte för mig. 2015 har faktiskt varit ett vädigt bra år. Jag har växt enormt som person, mitt liv har utvecklats och fyllts med underbara minnen och nya utmaningar och jag har insett mer av vad som är viktigt för mig och vad jag behöver priorotera.
Jag ser oerhört mycket fram emot ett nytt år med nya utmaningar och chanser att växa. Men jag säger inte hejdå till ett skitår, utan tack 2015 för att du bland annat gett mig: 
 
 
- Fast anställning. Jag har gått från timanställning där jag jobbade arslet av mig (inte för att jag var tvungen, utan för att jag tycker det är så fantastiskt roligt) till en fast anställning med mer tid att vara mig själv och ha tid utanför jobbet.
En sambo. Yes, jag har på riktigt flyttat in hos Richard. Han har till och med satt upp mitt namn på brevinkastet
 
 

- Egen bil. Vilket 2015 inte har gett mig, utan jag har köpt helt själv. En vit och fin Ford Focus halvkombi som efter många månaders jakt till slut blev min.
- Bättre självförtroende. Något som jag har jobbat enormt med, och fortfarande gör. Jag har utvecklats som person, tycker bättre om mig själv och har framförallt lärt mig att värdera mig själv. Mycket jobb från min sida, men oerhört mycket ligger nog i att jag har fantastiska människor runt omkring mig.
- Ytterligare ett fantstiskt år med Richard. 2 hela år har vi nu varit tillsammans och 3 jular har vi firat. Jag kan fortfarande inte förstå att jag haft turen att träffa någon så fantastisk person. Någon som jag älskar så otroligt och som (förhoppningsvis) älskar mig lika mycket tillbaka.
 

- 2 underbara resor. En med familjen till Abu Dahbi och en till San Francisco, vilket också var första resan jag och Richard gjorde bara vi två