Matilda Berlin


Liten Äppelkaka
Åhh vad morgonen fortsatte bra! Ni vet så där när man är glad från topp till tå. Jag gick runt och småplockade, diskade och städade med BodyJam musiken skrålandes på högsta nivå i hela lägenheten.
Och när jag organiserade frukten på fruktfatet (pedant och perfektionist) fick jag för mig att en äppelkaka hade suttit långt ifrån fel! Så vips slängde jag ihop en jättegod, inte särskilt onyttig och superenkel kaka.
 
Recept:
(som vanligt gör jag allt på magkänsla och ett hum, så några exakta mått får ni inte, men på ett ungefär)
 
- skiva ett äpple och lägg i en ungssäker form
- blanda i en liten skål: lite havregryn + en skvätt Walden farms choklad sirap + kanel (såklart!)
- tillsätt en liten skvätt vatten och rör om
- häll röran över äppleskivorna och stoppa in i ugnen
plocka ut efter cirka 15 minuter (när äpplena är mjuka och fina) och bara njut!
 
 
 
#1 - Thea

Åh vad gott!!

Svar: Det var det verkligen! Definitivt att rekommendera :)
Matilda Berlin