Matilda Berlin


Laxceviche

En av dom sakerna som är sämst med att jobba senare kvällar är att när man kommer hem trött och hungrig ska man ställa sig och laga mat (om man inte har turen att världens bästa pojkvän har fixat det just den kvällen). Det betyder att jag som kommer hem vid halv 9 inte får sjunka ned i soffan med mat förens vid 9 - kvart över 9 tiden.
Men så hittade jag ett recept jag testade att laga igår. 
 
Laxceviche
 
Ceviche är tydligen en fiskrätt från Peru som traditionellt lagas med färsk vit fisk och marineras med gröncitron eller lime och kryddas med koriander, salt och röd lök. 
Som vanligt är jag lite av en man-tager-vad-man-haver-kock och gjorde min med rökt lax istället.
Man gör helt enkelt så att man skär ned gurka, tomat, fisken och lite chili (jag hade också i svamp som ni ser) och blanda ned i massor av limejuice. Smaka av med salt och peppar.
 
Och det bästa är att det sen ska stå och dra i 3-5 timmar. Så jag kunde laga allt på morgonen, ställa in det i kylen och sen var maten klar (bortsätt från bulgurn vi åt till, som tillagades på bara några minuter) att äta direkt när jag kom hem. 
Jag tyckte det var supergott men Richard var inte riktigt lika såld.
Så för mig är det en perfekt rätt att fixa och äta om jag är hemma själv någon jobbkväll =)
Vad tycker ni? Flipp eller flopp? Berätta när/om ni testar!
 
 
#1 - Karin

Gud vad gott!

Svar: Ja, jag tyckte verkligen det =) laxen drog åt sig utav limen och blev nästa, inte seg, men inte sådär mjuk som den annars är. Utan jättegott helt enkelt =)
Matilda Berlin

#2 - DennisWhott


Часы для девочек купить в Украине в интернет-магазине с доставкой наложкой

http://xn----8sbwhzpef4b3bg.xn--j1amh/img/m/38-manufacturer_default.jpg