Matilda Berlin


Att visa uppskattning

Godmorgon alla underbaringar! 

Hur fantastiskt är det inte att det är fredag imorgon? För att inte tala om att det är Juli - kan ni förstå??
Var tog juni vägen? Jag är nästan lite rädd för att Juli kommer att springa lika snabbt, men känner att nu tusan ska jag få den är månaden att räkans. 
Något som slog mig var dock att alla pratar om att nu är det verkligen sommar, nu ska dom göra allt, få sommaren att bli den bästa i deras liv. Visst är det fantastiskt, men för mig är det dom där småsakerna i vardagen som verkligen räknas. Det är sällan man reflekterar över dom, så här kommer en liten lista med saker i min vardag jag är lite extra tacksam för: 

- Svenska jordgubbar, eller rättare sagt gotländska jordgubbar. Fukost, lunch, desert, mellis - ja säg någon gång man inte vill ha jordgubbar

 

- Att jag har en stark, frisk, fungerande kropp! Vet ni att jag inte haft en enda sjukdag sedan i februari (peppar, peppar) då jag gick hem 2 timmar tidigare? När jag sist var hemma en hel dag minns jag inte ens

- Att mina blommor ska få barn. Jag hörde en intervju med PT-Fia där hon kläckte ur sig denna underbara fras, haha! Jag har världens mest ogröna fingrar och lyckas aldrig hålla blommor vid liv. Chockerande nog har jag ett par gröna växter som ännu inte dött. OCh hör och häpna när det helt plötsligt började växa nya skott och vi fik åka hem till mamma för att plantera dom i store krukor. Liksaså bestämde sig helt plötsligt bade min och Richards orkidéer för att vakna till liv. Vi är båda alldeles hysteriska över dessa små knoppar och skott. Helt underbart!

 - Ögonfransförlängning! Fy så skönt det är att slippa tänka på allt vad mascara heter. Och framförallt nu under sommaren på stranden och så vidare

 - Att jag har mina underbara föräldrar så nära och ha vetskap om att dom alltid finns där oavsett vad!

 

 
#1 - Lovisa

Mysigt inlägg! Så bra att påminna sig själv om att uppskatta det en har :)

Svar: Tack snälla! Ja det är ju verkligen det! Kram
Matilda Berlin

#2 - Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

Svenska jordgubbar är bäst :)

Svar: Heeeelt klart! =)
Matilda Berlin

#3 - Matilda

Dina naglar är verkligen goals! Gör du dem själv eller går du till en salong?

Svar: Men åhh, tack snälla! Jag gör dom faktiskt själv, så det här gör mig verkligen jätteglad! Kram
Matilda Berlin

#4 - Cajsa Lindahl

Tusen tack fina Matilda! <3

Svar: Sanning ju! <3
Matilda Berlin

#5 - Amanda Jona [SPONTAN]

Himla härligt inlägg :)

Svar: Men åhh, tack snälla!
Matilda Berlin