Matilda Berlin


Laxpasta med bladspenat
Jag lagade en jättegod laxpasta igår som jag tänkte dela med mig av. Och den här gången har jag faktiskt ett recept ni kan följa, haha! I vanliga fall är jag en rätt experimntell kock i köket och tar lite utav vad jag har, men faktiskt inte den här gången.
 
Börja med att koka upp pasta. 
Skär 4 laxfiléer i tärningar/mindre bitar och stek upp med salt och peppar. Sänk värmen och lägg ned 65g bladspenat runt fisken.
Rör samman 2 dl smaksatt crème fraich (i receptet var det paprika och chili, men jag använda franska örter istället vilket blev supergott) och 1 dl mjölk i en skål innan du häller det i stekpannan och låter allt sjuda i cirka 8 minuter.
Blanda sedan i pastan så är det klart att äta.
Superenkelt och verkligen supergott! =)
 
 






#1 - lisa rönnberg

La till denna som favorit i webbläsaren, måste göra detta någon gång! Fisk och pasta tillsammans är faktiskt underskattat. :)

Svar: Åh vad kul att höra! Håller verkligen med, och jag älskar verkligen när något så enkelt blir så otroligt gott. Hoppas du gillar det =)
Matilda Berlin

#2 - Clara

Så gott och snygga bilder!

Svar: Tack fina du! Det var verkligen jättegott =)
Matilda Berlin

#3 - Sofia

Vad gott :D

Svar: Verkligen supergott =)
Matilda Berlin

#4 - Emely

Lax är ju bara så gott!! :)

Svar: Ja men verkligen!
Matilda Berlin

#5 - Stina

Åh vad gott det ser ut!

Svar: Det var det också =) rekommenderat verkligen att testa det =)
Matilda Berlin

#6 - Cassandra Haraldsson

Mums så gott!

Svar: Verkligen suuupergott =)
Matilda Berlin