Matilda Berlin


Jag ansvarar för renoveringen
Ni som är nya här på bloggen vet kanske inte att jag och Richard är mitt uppe i en lägenhetsrenovering. Vi köpte våran fina 3a i september förra året och har verkligen gjort en totalrenovering sen dess. Vi snackar till den grad att inte ett enda rum har samma golv eller väggar som innan.

Just nu är det badrummet som får sitt, vilket Richard gör ett helt fantastiskt jobb med. Vad jag inte har berättat är att vi också har köpt kök nu. Jättespännande, svindyrt och helt fantastiskt på samma gång. Dock är det leverans om typ 4 veckor... Så idag har Richard utsett mig till köksansvarig och ska se till att allt är utslitet och redo när det är dags. Önska mig lycka till =)

Innan hade vi tänkt oss något i den här stilen när det kommer till vägg och kakel:

Men så fick jag en idé, från ingenstans, idag som Richard också älskade. Vad tror ni om en betongvägg? Hur snyggt hade inte det varit?

 

 
 

Så ikväll ska vi sätta oss och söka på hur man gör, om det tar en evighet extra (vi vill ju gärna bli klara så snabbt som möjligt) och vad det kommer att kosta.
Jag håller verkligen tummarna för att det inte är krångligare än att kakla, och kanske till och med är billigare. Vad vet jag?

Men visst hade det varit galet snyggt??

#1 - Jessica Zederfeldt

Det skulle vara sjukt snyggt! Industristil är sååå himla snyggt! <3

Svar: Jag hoppas verkligen det! =) Kram fining <3
Matilda Berlin

#2 - Jessica Zederfeldt

Det skulle vara sjukt snyggt! Industristil är sååå himla snyggt! <3

#3 - Anna

Snyggt! :)

Svar: Visst skulle det bli? =)
Matilda Berlin

#4 - Ida

Ska bli såå himla kul att se hur det ser ut sen!! :)

Svar: Tycker jag med, haha! ;) Kram
Matilda Berlin

#5 - Heléna

Lycka till med köket :D Jag är gammaldags och skulle välja kakel, men det blir säkert jättefint vilket ni än väljer :D Hoppas du har haft en riktigt fin långfredag! Kramar finaste Matilda <333

Svar: Tack fining! Jag var verkligen helt bestämd på kaklet, men plötsligt fick jag ett infall. Hoppas det blir bra =) kram fining <33
Matilda Berlin

#6 - Erika

Häftigt, fast själv hade jag nog dock valt kakel :)

Svar: Jag förstår det, helt och hållet =) Får se hur det blir!
Matilda Berlin

#7 - J

Så fint!!

Svar: Ja, jag hoppas verkligen det =)
Matilda Berlin

#8 - Elin

Verkligen skit snyggt!!

Svar: Jag hoppas verkligen att det blir det =)
Matilda Berlin

#9 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Det är verkligen sjukt snyggt! :) Hoppas det inte blir krångel!

Svar: Jag hoppas verkligen att det blir det =)
Matilda Berlin