Matilda Berlin


Svar på Frågisen

Vardag

Vad jobbar du med/läser?
Just nu kör jag på många bäckar små-konceptet, haha! Jag jobbar som lärarvikarie inom Regionen, jag har precis fått jobb på båten, jag är gruppträningsinstruktör och pluggar några enskilda kurser vid sidan av.
Förhoppningen är dock att jag i höst flyttar upp till fastlandet och börjar plugga till mäklare =)

Bästa med sommaren? :)
Solen och värmen såklart!
Sen håller nog alla Gotlänningar med mig om att sommaren är fantastisk på det sättet att alla kommer hem! Alla som pluggar flyttar hem till sina föräldrar för att njuta av sommarmånaderna på ön, likaså alla som numera är fastlänningar eller utomlands. Sååå underbart!

Har du någon tatuering?

 
Ja det har jag!

Favorit färg?
Om det är något jag är värdelös på så är det favoriter.
Men om jag måste välja: svart på kläder, silver på smycken och vitt på inredning

Vad gör du helst en fredag?
Det bror på hur veckan har varit. Har det varit fullt ös är det helt klart soffan som lockar, antingen med Richard eller helt själv. Att bara få koppla bort och ta det lugnt.
Har det varit en normal vecka träffar jag väldigt gärna några kompisar, äter familjemiddag, går på bio eller något liknande.
Men eftersom att jag alltid har pass på lördagarna är det aldrig någon alkohol inblandad, utan i de flesta fall Cola Zero =)

Vart köper du allra helst dina kläder?
Tyvärr är shoppingutbudet inte allt för stort här på ön, så de flesta av mina kläder kommer från BikBok eller HM. Sen beställer jag en del från Nelly och Boohoo. Inte allt för kul kanske, haha!


 Vad fin jacka, vart kommer den ifrån?
Tack fina du! 
Den är faktiskt ett rent och skärt traderafynd, men kommer ursprungligen från HM (Divided)

Har du något husdjur?
Nej. Jag hade världens finaste katt som både öppnade dörrar och apporterande, men hon blev tyvärr påkörd för ett par år sedan

Hur träffades du och Richard? :)
Det var genom en gemensam vän på gymmet. Till en början träffades vi ett par gånger i större gäng och sen började vi tre hänga dagligen under sommaren.
Jag var väldigt bestämd på att det inte skulle bli något mellan mig och Richard på grund av ålderskillnaden, men plötsligt blev det vi.

Vet ni förresten att det första Richard någonsin sa till mig var en förolämpning, haha??

 

Träning 

Vilken är din favoritträning?
Det är omöjligt att svara på! Jag är väldigt mycket utav en periodare. Ibland är jag helsåld på HIT-pass, ibland är det BodyBalance klockan 07:00 som gäller, vissa perioder älskar jag att vara ute och springa, och vid några märkliga tillfällen har det varit gymmet.
Men dansen och corepassen har jag ju alltid med mig!

Har du någon gång vart övertränad? Att det gått för långt lixom att mixtra med maten o träna alldeles för ohälsosamt mycket? :) kram
Jag har absolut varit övertränad. Mitt “problem” är att jag tycker att träning är alldeles för roligt och känner alldeles för många instruktörer som lockar med mig på deras pass, haha!

Mixtrat med maten har jag aldrig gjort! Jag äter det jag vill äta och så enkelt är det. Dock har jag ibland svårt att inse hur mycket energi jag gör av med och hade en period för ett år sedan där jag hade behövt varit mer noggrann med vad jag stoppade i mig

Hur ofta tränar du?
I stort sett varje dag, haha! Det är ju som sagt så jäkla kul 

 

 Bloggen

När började du att blogga?
Jag kollade precis och bloggen skapades i April 2015, så jag missade att fira 2 år.
Men så hade jag ett uppehåll under första sommaren och började “på riktigt” i Augusti 2015, så det är därifrån jag räknar =)

 

Hur kom det sig att du började blogga?
Ursprungligen tycker jag att bloggar är jättetöntiga (halshugg mig inte, haha) och skulle aldrig få för mig att starta en. Men så hade jag en period i livet där det hände väldigt mycket som jag gick runt och ältade. En kväll gick jag och la mig och kunde inte somna eftersom att tankarna bara snurrade, så jag plockade fram min dator och skrev ett mail till mig själv. Och det kändes så FANTASTISKT BRA! 
Några dagar senare startade jag bloggen, men bara för min egna del och inte för någon annan. Ni kan faktiskt hitta mitt första inlägg HÄR.
Efter det blev jag helt hooked!

Har du något mål med bloggen? :)
Nej, inget direkt mål. Utan jag gör det här för att jag fullkomligt älskar det! =)

Hur tjänar man pengar på en blogg? Får du t ex per antal klick som man går in här eller hur går det till?
Det finns flera olika sätt att tjäna pengar på, bland annat dom du nämner.

Jag tjänar mest genom:

🌟 sponsrade inlägg där företag betalar mig för at skriva om antingen deras produkter, erbjudanden eller genom att få sin länk i ett inlägg
🌟
affiliateprogram, dvs att jag tipsar om produkter som sedan länkar till nätaffären och om någon då handlar något får jag en viss % av köpet

Vad är det roligaste med att blogga och är det något som du stör dig på inom bloggvärlden?
Oj vad svårt! Det finns verkligen såå mycket kul man inte tänker på om man faktiskt inte bloggar. För det första älskar jag som sagt att skriva och tycker det är fruktansvärt kul att dela med mig utav det. För det andra är bloggvärlden en hel community där jag stött på och lärt känna så många fantastiska personer.
Men sen så har jag vuxit enormt som person! Jag har fått insikter om mig själv, utvecklats när det kommer till skrivandet, blivit 1000 x bättre på att fota, och också tvinga mig själv till att göra det, och uppskattar allt i vardagen lite mer.

När det kommer till vad jag stör mig på finns det också en lista. Folk som tycker att dom kan skriva vad dom vill anonymt, bloggare som gör vad som helst för att få fler läsare (veckans blogg tävlingar där man måste dela deras blogg 7 gånger på facebook för att ens kunna vara med och tävla, kommentarer som inte alls handlar om mitt inlägg utan bara om det jag kommenterat hos dom, kommentarer om tävlingar dom har osv) och framför allt när bloggportalen strular och man inte kan lägga upp det man vill, haha! 

Framtid

Vad har du för planer inför sommaren? :)
Att vara ledig och njuta av livet så mycket som möjligt! 
Jag har ju fått jobb på båten och kommer då att jobba en vecka för att sen vara ledig en vecka och det kommer jag 

Vad hade du gjort med pengarna om du vann en miljon?
Jag hade såklart köpt något jag verkligen vill ha, tagit en shoppingrunda på stan där jag inte ens kollade på prislapparna (åhh vad jag alltid drömt om en sån) och bokat in 2 eller 3 resor. Resten hade jag antingen använt till att köpa lägenhet på fastlandet inför plugget, alternativt betalt på lånen på våran 3a.

 

Vilket är ditt drömresemål?
Oj! Måste jag säga ett??
Maldiverna är ju fantastiskt (har haft turen att åka dit 2 gånger, och hade GÄRNA gjort det igen). Sen så lockar både Australien och Nya Zeeland oerhört mycket. Likaså Vietnam, Sri Lanka, Bali, Seyshellerna och Mexico. Jag vill också besöka något land i Sydamerika, men är lite smårädd för omständigheterna.
Och sen så älskade vi Tokyo, så dit åker jag mer än gärna igen.
Svarar det på frågan, haha?

Hur ser ditt liv ut om 5 år?
Verkligen sååå svårt att svara på! Förhoppningsvis gör jag något jag brinner för så att jag älskar att gå till jobbet. Jag håller fortfarande igång med träningen och mina pass. X antal resor har hunnits med tills dess och ett par är säkert inbokade. 
Jag hoppas att jag lever med någon jag älskar (Richard) och att vi kanske har en liten skrutt.
Och framför allt att jag njuter av livet och mår så bra man bara kan må =)

 

 


 

#1 - Amanda

Vilken snygg tatuering!! :)

Svar: Tack finaste du!! <3
Matilda Berlin

#2 - MALIN

Kul att läsa dina svar :) Kram

Svar: Åhh vad roligt att höra <3 Kram
Matilda Berlin

#3 - NICOLE

Härliga du! Såå kul att läsa dina svar :)

Svar: Men åh vad kul att höra! Kram
Matilda Berlin

#4 - Heléna

Jätteskoj att läsa svaren på frågorna och superbra bilder :D Kramar finaste Matilda <333

Svar: Tusen tack finaste du!! Ha en underbar dag hjärtat <33
Matilda Berlin

#5 - Sussi

Vilken fin tatuering. Jag själv har två stycken

Svar: Tack finaste! Men åhh vad kul! Vad har du?
Matilda Berlin

#6 - Mie Evnice

Vad fin din tatuering var!

Svar: Tusen tack sötaste du!
Matilda Berlin

#7 - Carro

Vilken härlig lista och det kommer absolut fler bilder på lägenheten :)

Svar: Yaaay! Som jag längtar =) Kram
Matilda Berlin

#8 - Amanda Forsman

Håller med, det bästa med sommaren är verkligen solen och värmen!

Svar: Men JA! Verkligen =))
Matilda Berlin

#9 - hellstromellinor.blogg.se

Åååh, vad fin tatuering!

Svar: Åhh vad glad jag blir! Tack fining!
Matilda Berlin

#10 - Linnéa

Åååå, vad jag gillar din fot-tatuering <3

Svar: Tusen tack sötaste du!! Vad glad jag blir <33
Matilda Berlin

#11 - Mirre - Sweetwords

Så fin din tatuering är , samt sådana träningstights har jag med de mönstrade, =D roligt att läsa dina svar

Svar: Visst är dom fantastiska?? Såå sköna, så snygga, så bra!! =) Kram
Matilda Berlin

#12 - Miss Baby Peaches

Vilken fin tatuering du har!

Svar: Men åh! Tack söta du <3
Matilda Berlin

#13 - Petra

Hur kunde jag missa din frågestund, älskar din blogg och du är helt fantastiskt! Min fråga är hur många läsare du har per dag? Du måste ha sjukt många då din blogg är så jäkla bra!!

Hoppas du svarar, du är bäst! Puss finaste Matilda! <33

Svar: Men åhh vad glad jag blir! Det betyder verkligen sååå mycket! Och tack, men nej jag har inte många alls. Målet är att öka med 20 unika läsare / dag under nästa månad. Tror du att jag lyckas? =)
Ha en underbar dag finaste du!! Puss <33
Matilda Berlin

#14 - Petra

Säger bara sanningen gulliga du! Du borde ha ganska många, hur många har du nu? Tror lätt att du kommer få det, så underbar blogg du har!! <3 Du är verkligen bäst, puss!!

Svar: Tusen tack igen!! Jag snittar 100 unika läsare om dagen =) Kram fina du! Puss
Matilda Berlin

#15 - ExklusivaMoi

Sommarstäderna ocg framför allt öar som oftast är det har ju sina bästa stunder/perioder vid sommaren ^^... deras mysiga charm på något sätt! Bott i Varberg och där är det fullt liv å ös på sommaren men fasiken helt jäkla dött när säsongen slår igen *S* Du tjejen jag få återkomma till denna inlägg senare eftersom jag få erkänna att jag inte har läst igenom alla svaren här en, skumläste litta nu (A) Ha en super TREVLIG VECKA så länge, kramar!

Svar: Detsamma! Kram finaste du!!!
Matilda Berlin

#16 - Anita

Roligt att läsa! :D

Svar: Vad kul att höra!!! =)
Matilda Berlin