Matilda Berlin


Blått vin

Jag är ju, som ni kanske vet, långt ifrån en vindrickare. 
(Nu stänger alla minderåriga läsare öronen!)
Min första snefylla var på vitt vin, vilken var så pass illa att jag fortfarande inte ens kan lukta på vitt vin utan att få kväljningar. Jag har däremot börjat dricka rosé och har ett par guldkorn, men rött är oftast alldeles för strävt och fylligt för min smak. 

 Men nu har det kommit något som till och med jag är fruktansvärt sugen på - blått vin!

 Lånad bild från Solo

 
Vinet heter Marques de Alcantara och består av chardonnay-druvor. Den blå färgen tillsätts efter jäsningsprocessen och är helt naturlig då den finns i vindruvornas skal. Spännande va??

Jag kopplar fortfarande djupblå dryck med sportdrycken som fanns när jag var liten, som jag inte kommer ihåg vad den heter men vet att jag fullkomligt älskade.Så vi får väl se om det blir en lika stor hit. 

Vinet ska vara torrt med smaker av citrus och tropisk frukt, vilket för min del låter sååå gott! 

 

 

För er som undrar finns det att beställa på Systemet för 118kr. Attans att det inte hinner komma till ön tills morgonkvällens festligheter, för jag är verkligen supernyfiken. 

 

Vad tror ni? Flipp eller flopp?

 

 


 

 

#1 - sandra

måste provas!

Svar: Lova att säga till om du gör det innan mig ;) Kram
Matilda Berlin

#2 - Yohanna af Skovde

Jag tror att det ser roligare ut än vad det faktiskt är, men testa måste jag ju göra! :)

Svar: Lite så, men som sagt - testa måste man ju! ;)
Matilda Berlin

#3 - A M

Låter så himla konstigt!
sv: Ja vad roligt att du ska det!! Du får gärna som sagt skriva till mig hur det blev :D Kramis

Svar: Ja, men lite spännande med ;) Självklart, det ska jag! Kram <3
Matilda Berlin

#4 - Days by Johanna

Spontant känns det nej, man klart man måste testa. Får ha en vinprovar kväll här hemma någon gång.

Svar: Lite så jag känner med, men testa måste man ju ;) Kram
Matilda Berlin

#5 - Ida

Åh jag måste också testa de :D

Svar: Jamen verkligen!!! Säg till om du gör det innan mig ;) Kram
Matilda Berlin

#6 - Johanna Utterberg

Jag älskar vin, speciellt rödvin, så jag är tvärtom! ;) Vill absolut testa den där blåa, kan ju vara kul och toner av citrus och tropiska frukter låter inte helt fel. :) Ha en härlig helg nu! Kram finaste du <33

Svar: Haha, ja det var verkligen min motpol ;) Detsamma sötaste du <333
Matilda Berlin

#7 - Natalia

Låter väldigt spännande ;)

Svar: Ja, man blir verkligen nyfiken!! =) Kram
Matilda Berlin

#8 - Gabriella

Såå coolt!!

Svar: Visst är det?? =) Kram
Matilda Berlin

#9 - Sara Ekman

oj det lät spännande, måste testa! :)

Svar: Jamen verkligen!!
Matilda Berlin

#10 - Photo by E M E R E L L A

Alltså jag blir så exalterad, jag bara måste köpa det här!! :D

Svar: Jamen eller hur? Säkert världens flopp - men testa måste man ju ;) Kram
Matilda Berlin

#11 - Amanda

Måste testas 😍

Svar: Men JA! Det är säkert världens flopp men man måste ju testa ;) Kram
Matilda Berlin

#12 - Kaisa

Spännande! Kul att prova nytt! 😄

Svar: Jamen verkligen! =)
Matilda Berlin

#13 - Julia Persson

Låter spännande ,)

Svar: Visst gör det?? =) Kram
Matilda Berlin

#14 - Jessica Högberg

Jag tror på en sommarhit, men totalt en flopp... Det får föresten inte heta vin i spanien längre... hihi

Svar: Hahaha! Bra gissning =) Jaha? Det hade jag verkligen ingen aning om =) Kram
Matilda Berlin