Matilda Berlin


Balcony Dreams

I samarbete med Kila Möbler

 

Vet ni vad jag verkligen ser fram emot i år?? Att få en balkong att inreda och mysa på! 
Vi har ju tidigare haft en balkong i Richards gamla lägenhet, men den var så liten att ett bord och två stolar var allt som fick plats. 
Men i nu finns det äntligen plats att inreda, att mysa och att njuta. Vilket vi får se till att göra ordentligt, för vem vet hur vi kommer att bo i höst och de 3 kommande somrarna.

När vi har kommit så pass långt med renoveringen utav badrummet så att vi inte behöver slänga skräp, vara ute och såg eller blanda spackel eller liknande på balkonen, så ska jag och mamma ta en helg och ge den en riktig make over. 

 åklart har jag en pintrest board fylld med en massa inspiration som jag uppdaterar näst intill dagligen, haha! Oväntat nog (eller inte alls) dras jag mot ljust, vitt och härliga ljusslingor. Stora härliga kuddar, filtar i mängder och kanske en härlig mjuk matta. 
Jag är jättesugen på att göra möbler utav lastpallar, som verkligen är såååå snyggt, men kommer nog inte att göra det eftersom att det vore supersmidigt med bänkar/lådor att kunna plocka ned dynor och kuddar i. Lägenheten är full med saker som den är och det finns liksom inte så mycket plats att förvara sånt på.

 
Sen så älskar jag verkligen betong! Så rent, så stadigt, så stabilt! Håller ni med? Eller vad tycker ni? Kila Möbler har faktiskt en hel serie med fantastiska betongmöbler. Hur snyggt hade inte det varit?

 Känner jag mig själv dock så kommer det inte att bli i närheten utav vad jag föreställer mig. Jag är alldeles för praktsik utav mig för att orka plocka fram och plocka bort eller vara orolig för att det inte ska tål regn om det plötsligt börjar. 

 Tur att jag har världens bästa (och mest praktiska) mamma till hjälp. Då vet man att det kommer att bli bra =)