Matilda Berlin


Hur jag packar?

Nu, mina vänner, har jag äntligen kommit igång med packandet =)
Jag vet inte hur ni brukar göra, men för mig är det en hel process - som alltid slutar i sista-minuten-packning…

Så här brukar det gå till:

1. Tom väska på golvet

 
 

2. Jag testar halva min garderob och slänger antingen de kläderna jag kan tänka mig i väska, eller viker ihop och stoppar tillbaka det som får stanna hemma


3. Jag viker alla kläderna från väskan till högar sorterade i klänningar, linnen, långärmat, shorts, långbyxor osv, och lägger det över sängen.
Då får jag en överblick på hur många det är av varje plagg, att jag får med mig rätt skor, mediciner, bra-att-ha-grejer och så

4. Jag sorterar bort det minst nödvändiga och stoppar in det i garderoben igen

5. Allt packas sedan ned i väskan och jag inser att jag har packat alldeles för mycket och knappt kan stänga väskan

6. Alla högarna hamnar på sängen igen inför en ny utsortering

7. Steg 5 och 6 på repeat

8. Jag får till slut ned allt och känner mig nöjd

9. Lagom tills att vi kommer iväg kommer jag på att jag glömt tandkräm, tamponger eller något annat som är rätt bra att ha med, haha

 
 
 

Så där har ni det! Just nu är jag på steg 2, så jag har en bit kvar.
Wish me luck!

 


 

#1 - Bella

Relaterar haha

Svar: Hahaha! Då förstår du mitt projekt ;) Kram <3
Matilda Berlin

#2 - Marie

Ja det är ett helt projekt att packa resväskan:)

Svar: Ja det är ju verkligen det, haha! Kram
Matilda Berlin

#3 - Moa Kandelin

Haha håller med :)

Svar: Men eller hur? =)
Matilda Berlin

#4 - Therese

Haha evighetsprojekt att packa för mig haha tar alltid med mig för mycket haha

Svar: Tack fina du! Det var inte kräksjukan. Kram <3

Svar: Haha, jamen det är ju verkligen sååå! Kram <3
Matilda Berlin

#5 - JoJo

hahaha det där låter som mig när jag ska packa xD kram <3

Svar: Men det är ju verkligen så, haha! <3
Matilda Berlin

#6 - Tuva Björnwall

Hahaha jag är likadan :D

Svar: Haha, då förstår du situationen jag är i ;) Kram
Matilda Berlin

#7 - NICOLE

Haha så härligt att se, härliga du!

Svar: Kram <3
Matilda Berlin

#8 - Gabriella

Samma här haha!!

Svar: Hahaha! <3
Matilda Berlin

#9 - Amanda

Kan känna igen mig i den där packnings snurren, haha

Svar: Haha, ja det är ju verkligen såå! Kram
Matilda Berlin

#10 - MALIN

Haha vilket roligt inlägg! Kul att se! Kram

Svar: Kram fina du <3
Matilda Berlin

#11 - Sara Ekman

Nice :D

Svar: Haha, ja du!
Matilda Berlin

#12 - Alice

Haha, känner igen mig lite!

Svar: Haha, men ja! =)
Matilda Berlin