Matilda Berlin


Så tjänar man pengar på sin blogg
 

Hej på dig!

Jag har under ett par månader läst din blogg, som förövrigt är zuperbra. Jag skapade för inte för länge sedan en egen blog. Vad jag förstår så kan man tjäna pengar på den. Hur gör man?

 

 Hej fina du!

Till och börja med tror jag att om din enda tanke med din blogg är att tjäna pengar på den så kommer du inte att lyckas. En blogg (nu låter jag kanske jättetöntig, men) är ett projekt/en ägodel man måste älska och brinna för. Läsare är så galet smarta och det märks på direkten när någon skriver för att dom brinner för det och när någon  bara skriver för att. Läsarna behöver känna tillhörighet och inspiration i en blogg för att fortsätta följa den. Bloggar där skribenten forserar fram ord är man inne på kanske en gång, men är absolut inget man fortsätter följa. Och det är ju så att för att tjäna större summor behöver man flera följare. 

Men med det sagt så ska du självklart få lite tips på bra sidor och saker man kan göra:

 

- Tradedoubler: Helt klart en utav mina favoriter!

 Det är ett Affiliateprogram där du genom att söka till olika program (butiker) tjänar pengar varje gång någon köper något genom länkarna du lägger upp. Det betyder att om en läsare lägger en beställning på Nelly på 1000:- genom en av mina TradeDoublerlänkar så tjänar jag hela 8% utav det. 

Det är enkelt att använda och möjligheten att tjäna större summor är väldigt mycket större än till exempel Stylewish där jag på Nelly endast får 0.84 kronor/klick.

Klicka HÄR för att skapa ditt eget konto (gratis såklart!)
 

 - Tourn: Sponsrade inlägg

På Tourn söker man olika sponsrade inlägg. Det kan till exempel vara så att Chilli som vill att man ska skriva ett inlägg på 300 ord om deras soffor. Genom att då göra en ansökan, där du själv berättar hur mycket du vill ha I ersättning, bli uttagen och publicera inlägget då kan tjäna en liten slant.

- Stylewish:  Var den första sidan jag gick med i för att tjäna pengar

 Här får man betalt per klick man får på de länkar man lägger upp. Till exempel får jag 1 krona varje gång ni klickar på någon utav mina Junkyard-länkar.

Sidan är superenkel att använda! Dock leder den inte till så stora summor då varje klick inte genererar mer än cirka en krona.

 

 
 
 - Sponsrade inlägg

Ibland har man turen att olika företag hör av sig direkt till dig med olika samarbetsförslag, vilket jag tycker är fantastiskt kul eftersom att jag vet att företaget är specifikt intresserade utav just mig och min blogg då. Men här gäller det att stå på sig och veta vad man är värd. Och en fråga du måste ställa dig själv är: Är detta ett samarbete jag kan stå för?

-   Öppna en webshopp

 Eller håll en Bloppis! Har du något hemma att sälja, något du designar och gör själv eller sånt som bara ligger och skräpar, gör ett försök och släng ut det på bloggen. Vem vet vem som läser? Kanske är det någon som vill ha just det du säljer. Jag har till exempel alltid en länk till mitt tradera liggandes ut i högra menyfältet

 

Hoppas du fått lite tips och lycka till såklart! <3

 

  


 

#1 - sandra

bra inlägg!

Svar: Tack fina du!
Matilda Berlin

#2 - Amanda

Så bra tips! :)

Svar: Tack fining <3
Matilda Berlin