Matilda Berlin


Fiskar utan personal space
 
Något som är helt fantastiskt här nere är att man hinner med så mycket! 
Igår började vi dagen med hotellfrukost innan vi hyrde en egen long tail-båt och gav oss ut på äventyr. Vi hade en jättehärlig chaufför som körde oss till flera olika snorklingspunkter, magiska strander, förbi grottor och mysiga bukter där vi kunde hoppa rakt ned från båten. 
 
Framför allt var det Ösa som fick sig en riktig upplevelse, haha! När vi var på ett ställe och just hoppade av båten dök han i. När Richard sen skulle följa efter blev han ombedd att vänta för att chauffören sa att han skulle vända båten. Plötsligt är vi 50 meter ifrån stackars Ösa och in i bukten kommer hur många speed boats som helst, kör runt honom, några skriker något på Thai och sen lika snabbt som det började slutade det igen. Allt blev stilla och lugnt och han kunde simma bort till oss. Väldigt oklart vad som hände måste jag säga!
 
Och bäst av allt? När vi var klara och åkte tillbaka var det bara lunchdags vilket betydde att vi hade flera timmar vid poolen innan det var dags att checka ut och ta båten tillbaka till Ao Nang för våran sista kväll med Ösa och Johanna innan dom påbörjar resan hem. 
Tycker så synd om dom som bara har en dag kvar (trots att dom varit här i snart 4 veckor, haha) och är såå glad att vi har mer än halva semestern kvar =)
 
 
 
 
 
 
Här har ni fiskarna som inte vet vad personal space är... Fyy vilken fanik jag hade! Jag kom verkligen inte upp ur vattnet. Efter flera minuter av olika försök fick jag till sist stoppa huvudet över vattnet och plaska och sparka mig fram till stegen. Jag tror att jag knockade 3 eller 4 stackare på vägen, hehe

 
 
 
#1 - Anonym

Såå avundsjuk sjuk 😂 Du ser ut att ha det fantastiskt 😊❤

Svar: Det har jag verkligen! Kram fina du!! ❤
Matilda Berlin

#2 - Jessica Zederfeldt

Såå avundsjuk 😂 Du ser ut att ha det fantastiskt 😊❤

Svar: Det har jag verkligen! Kram fina du!! ❤
Matilda Berlin

#3 - Jessica

Sista tipset, det finns ett berg och ett tempel en bit bort som man kan besöka. Templet ligger uppe på berget och det är x antal 1000 steg man måste gå upp för en trappa för att komma upp, någon i stil med Tiger templet eller så. Det var galet jobbigt för mig att gå upp men wow vad värt det var när man såg utsikten!! Tänkte på att du tycker ju att det är så roligt att träna :D

Svar: Men åhh vilket bra tips! Tyvärr har vi lämnat Phi Phi nu och är tillbaka i Ao Nang, men tusen tack för tipset! ❤
Matilda Berlin

#4 - Amanda

Åh vad härligt 😃

Svar: Heeeelt underbart! ❤
Matilda Berlin

#5 - Jessica Zederfeldt

Men det är i Ao Nang :D Hoppas ni har det varmt och härligt! kram <3

Svar: Nämen åhh! Är det tigertemplet du tänker på? För i sånna fall ska vi dit idag =) kram <3
Matilda Berlin