Matilda Berlin


3 SAKER JAG
 

VILL GÖRA JUST NU

 ♦ Boka en resa! Okej, jag har precis varit iväg och har egentligen fullt upp på hemmaplan, men nej! Jag vill ut och åka!!

  ♦ Flytta in i lägenheten! (En utav dom sakerna som förhindrar ovanstående punkt) Jag har ju världens bästa sambo som kämpar på till tusen med renoveringen, och det får liksom ta den tid det tar. Men åh vad jag längtar efter att flytta hem igen 

  ♦ Börja jobba på båten! Jag har ett friskhetsintyg som skall lämnas in (har undersökningen på Onsdag) och sen lite papper som skall komma in från transportverket, men sen är det bara att hålla tummarna för att dom har en massa extra-/vikariepass åt mig 

 

INTE VILL GÖRA

  ♦ Tvätta, städa, betala räkningar - vara vuxen helt enkelt, haha!

  ♦ Ta beslut! Kan livet inte bara flyta på?? Varför måste man bestämma om både det ena och det andra?

  ♦ Komma hem med båten inatt. Ni som inte är Gotlänningar förstår inte hur segt det är att komma hem med båten (som egentligen inte är såå sen) på natten. 3 timmar och 20 minuter går aldrig såå sakta som då och man mår liksom illa i hela kroppen… Nej Fyyy! 

 Vill ha, vill ha, vill ha!

 ÄR SUGEN PÅ

  ♦ Färsk anans! Som jag saknar denna söta frukt

  ♦ Matchalatte! Mm, mm, mmm! Nog för att jag har så jag kan göra hemma, men det blir verkligen inte samma sak som att köpa

  ♦ Sena sommarkvällar med grillat, ugnsrostade rotfrukter, en fantastisk sallad och en massa härligt sällskap!

 

STÖR MIG PÅ 

  ♦ Mig själv! Efter skatteåterbäringen har jag helt okej med pengar på kontot (okej, väldigt bra med pengar) och jag är såå sugen på att uppdatera min vårgarderob. Men varje gång jag sätter mig och surfar på Nelly, springer på stan eller liknande så hamnar saker i kundkorgen, men sen “orkar” jag liksom inte och köpet blir inte av.
Bra för plånboken, men mindre bra för mitt förhållande med mig själv, haha! 

  ♦ Negativa människor! Allt blir vad man gör det till. Vill du vara sur så absolut, men jag vill verkligen inte att det smittar av sig på mig. Nej, nej, nej! Jag vill vara på bra humör!

  ♦ Att vi inte kommer att hinna bo ordentligt i lägenheten! Jag hoppas ju verkligen komma in på högskolan i höst och då innebär det flytt till fastlandet, vilket är lite lagom kul efter att ha totalrenoverat lägenheten för att få den så som vi vill ha…

 

 Min klippa, min stötta, min favorit! Han som följer alla mina äventyr och ger mig den bästa kramen när jag behöver den
(Just här står han och förklarar olika flygplan i väntan på att vi skulle få kliva på vårat till Thailand)

 UPPSKATTAR

  ♦ Mina fantastiska vänner! Och familj! Och underbara sambo! Jag är så oerhört lyckligt lottad i livet <3

  ♦ Bare Foot! Jag är ju långt ifrån någon som uppskattar vin (tyvärr), men detta fantastiska rosé säger jag inte nej till 

  ♦ Att det blir så mycket ljusare utomhus! Hur underbart är det inte att det äntligen börjar bli vår och sommar, och att det fortfarande är ljust när man går hem på kvällen? Det är verkligen så ljuvligt!!

 


 

#1 - norrsken emmis

ha en fortsätt bra måndag =)
kram

Svar: Detsamma finaste du! <3
Matilda Berlin

#2 - Julia Svensson

Fina bilder!

Svar: Men åhh, tack sötning!
Matilda Berlin

#3 - ♫♪ sandra

kul att läsa :)

Svar: Tack fining!
Matilda Berlin

#4 - Bella

Så kul att läsa! Åh, vill också boka en resa.

Svar: Tack söta du! Kram <33
Matilda Berlin

#5 - Amanda Forsman

Rolig lista :)

Svar: Tack fina du!! =)
Matilda Berlin

#6 - Gabriella

Roligt att läsa!! :)

Svar: Tack fining! =)
Matilda Berlin

#7 - Felicia Karlström

Vilket härligt inlägg! :) Så kul och lära känna dig!

Svar: Men åh vad kul att läsa! Tack fining =)
Matilda Berlin

#8 - Miss Baby Peaches

Vad gott det lät med färsk annanas! Och inte lät det fel med sommarkvällar och grillat heller!

Svar: Nej men verkligen inte!! Vill ha =)
Matilda Berlin

#9 - Mie Evnice

Räckte med att läsa om ananas så blev jag sugen på det haha...

Svar: Hahaha, men jaaaa! =)
Matilda Berlin

#10 - MALIN

Kul att läsa :) Hoppas du haft en bra dag! Kram

Svar: Detsamma fining! Kram
Matilda Berlin

#11 - Sussi

Känner likadant med besluttagandet. Varför ska det vara så komplicerat? Bra uttryck med att "kan inte livet bara flyta på" :)

Svar: Jamen verkligen! Hoppas det allt släpper snart =) Kram
Matilda Berlin

#12 - Anita

Kul att läsa :D

Svar: Tack fining!
Matilda Berlin

#13 - Michelle

Så roligt inlägg! 😍

#14 - Michelle

Så roligt inlägg! 😍

Svar: Åh vad kul att höra! Kram
Matilda Berlin

#15 - Sara Ekman

Kul lista :D

Svar: Tack fining!
Matilda Berlin