Matilda Berlin


Jag ber så mycket om ursäkt!
Jag ber om ursäkt om jag trampande någon på tårna med mitt aprilskämt, vilket självklart inte var meningen!

Men i min värld får man skämta om i stort sett vad som helst. Det är så jag hanterar allt som är jobbigt. Jag ser världen från ett perspektiv där man måste få skämta och ta livet med en klackspark.
Jag är inte ute efter att skapa någon lång diskussion här om vad som är rätt eller fel, för absolut kan jag förstå att ni som kämpar med att få barn kan tycka att det kan vara jobbigt att läsa ett sådant skämt.

Däremot känns det som att oavsett vad man skriver är det någon som kan ta illa vid sig.
Om jag hade skämtat om att jag ska bli astronaut, hade då någon med högsta drömmen om att bli det men med medicinska hinder tagit illa upp? Om jag försökt lura er med att jag skulle flytta till Indien, hade då någon med ekonomiska hinder för det tagit illa upp?
Vi måste ändå förstå att ett skämt är ett skämt och att man inte alltid kan ta livet så allvarligt. 

Jag ber dock än en gång om ursäkt till er som tagit illa upp och har i respekt plockat bort inlägget.

Inget annat än kärlek <3

 


 

#1 - Veronica Möller

Vissa saker är värre att skämta om än andra. Att skämta om att man skulle vara gravid tycker jag inte är något man gör. Där finns många som väldigt gärna vill ha barn och skulle gjort vad som helst för det. Och skämta om en sådan sak, tycker der är för långt och det blir lätt att man sårar andra vilket inte är så speciellt roligt.

Svar: Jag ber som sagt om ursäkt! Hade jag kunnat hade jag utan tvekan gått tillbaka, för det var verkligen inte meningen att göra någon upprörd
Matilda Berlin

#2 - Anonym

Synd att jag missade ditt skämt :P