Matilda Berlin


Allt jag saknar och kommer att sakna

Saker jag kommer att sakna:

- Det självklara: sol, värme, bad och ledighet

- Cola zero! Självklart finns det hemma med, men att fortsätta dricka i dom mängderna jag gjort här kan inte vara hälsosamt. Så från det att jag landar på ön får det vara läskuppehåll till helgen i alla fall

- Färsk frukt! Nej fyy för tanken att inte börja dagarna med färsk ananas och vattenmelon

- Billiga massager och andra behandlingar!

- Tid och ro till att läsa! 3,5 halv skönlitterär bok och en förberedande inför högskoleprovet är vad jag har hunnit plöja igenom på den här semestern

- Korta klänningar, shorts, linnen och bara ben!

- Maten! Ja guuu vad jag kommer att sakna maten

- Rutinerna här, som min kropp mår fantastiskt bra utav! Inget småätande utan riktig mat, huden som smörjs in varje dag, lagom med träning, solen, mitt hår som mår 100x bättre (kommer skriva mer om det sen) och framförallt ingen stress!


Saker jag saknar hemma och längtar efter:

- Bra internet! Och min älskade Mac! Som jag har saknat att kunna surfa ordentligt

- Artificiellt koffein! Jag får lite utav en tankeorgasm av tanken på ljudet när man öppnar en iskall burk NOCCO, sätter kanten till läpparna och tar den där första bubblande klunken. Asså åhh!

- Mina vänner! Och min familj! Första kompisdaten är redan inbokad och jag är taggad som tusan på att tjattra! För att inte tala om hur mycket jag längtar efter att få krama Mamma!

- Att sminka mig ordentligt och att känna mig fräsch! Har ni tänkt på att ni inte har fått sett särskilt många ansiktsbilder på mig under resan? Well, det är för att det inte finns några. Jag har varit alldeles för svettig, flammig, fettig (you name it) för att ens komma på tanken att posa för en selfie

 

- Min säng! Finns det något bättre än att sjunka ned i sin egna säng efter en semester?? Nu är det ju dock så att vi fortfarande bor hos mina föräldrar pga renoveringen, så det får vänta ett tag till

- Att livet tar fart igen! Mer samarbeten till bloggen, snart nytt jobb och utbildning där, högskoleprovet (okej, det längtar jag verkligen inte till), förhoppningsvis plugg i höst och då flytt till fastlandet, och framför allt vår och sommar hemma på ön!

 

#1 - Amanda

Förstår att du kommer sakna allt det där! :)

Svar: Jamen verkligen! =( Kram
Matilda Berlin

#2 - Lovisa

Åh ser helt underbart härligt ut!:)

Svar: Det har det verkligen varit med! =) Kram
Matilda Berlin

#3 - Chanapha

Det ser så härligt ut! Skönt att du är hemma igen :)

Svar: Jamen verkligen! På båda punkterna =) Kram <3
Matilda Berlin

#4 - A M

Alltså åh vad underbart!!
sv: Hihi jadu det hade varit ganska kul :P
Kram på dig <3

Svar: Det har det VERKLIGEN varit!! Kram
Matilda Berlin

#5 - eva linah

vackra bilder! <3

Svar: Tusen tack sötaste du <33
Matilda Berlin

#6 - J

Härliga bilder!!

Svar: Tack fining <3
Matilda Berlin

#7 - Marie

Å vad det låter härligt och så fina bilder!

Svar: Tack sötaste du!! <3
Matilda Berlin

#8 - ajlimullersandvik.blogg.se

OMG är så avundsjuk på allt i det du skriver <333 Inte det su saknar, utan det du kommer sakna. Vill också äta riktig mat och färsk frukt och ha det bara sommargött :D

Svar: Haha, jaaa! Kommer sakna nåt så otroligt! Funderar på at traska iväg och köpa en ananas just nu ;) Kram <3
Matilda Berlin

#9 - ISA

haha alltså vaaaad är grejen med att man blir cola/pepsi beroende när man är utomlands!? drack typ en liter pepsi max om dagen i USA. haha sååå gott <3

Svar: Hahaha, jamen verkligen!! Så oförståeligt! Kram <33
Matilda Berlin