Matilda Berlin


Hjälp mig färga håret!

Jag behöver er hjälp!

Som ni vet har jag som mål att ta hand om mitt stackars skadade hår, vilket jag kämpat med under ett bra tag nu på både det ena och det andra sättet. Jag kollade faktiskt igenom lite gamla bilder för några dagar sedan och jösses vad jag saknar mitt långa hår!

Under Thailandsresan fick jag lite av en uppenbarelse då mitt hår plötsligt såg hundra gånger fräschare ut än när vi reste hemifrån. Anledningen?
Jo, jag har ju läst att man absolut inte ska tvätta håret varannan dag, vilket jag gjorde. Till en början fortsatte jag att skölja det varje dag, men från November-Februari struntade jag även i det. Dock så svettas jag (som ni vet) mycket vilket resulterade i att mitt hår blev snustort och fruktansvärt skadat. I kombination med ett par hemmablekningar började mitt hår brista och gå av.
Det var verkligen hemskt att borsta håret på morgonen och se decimetrar av hårstrån falla ned i knät!

Men under resan var jag tvungen att skölja ur salt, klor och solkräm ur håret varje dag, och på inrådan av min frisör körde jag i inpackning varje dag. Inte någon halvtimmes, utan bara 2-5 minuter, nästan lite som balsam. Och mitt hår mådde så bra! Så det ska jag helt klart fortsätta med hemma!

Nu till er! Min utväxt är definitivt inte att leka med, så något behövs göras. Bleka är inte ens att tänka på (trots att jag vill)! Men jag funderar på att slänga i en skonsammare toning.
Frågan är: vilken färg?
Den ljusaste nyansen av blont dom har? Mörkblond? Ljusbrun? Eller tillbaka till riktigt brun?

Vad tycker ni??

 

 
 
 
 
 
 
Mina hårförändringar under det senaste året. VIlken färg tycker ni att jag passar bäst i?
 
 

#1 - Linda

Jag röstar för ljust till vår och sommar <3

Svar: Ja det är ju verkligen fint! Ska se hur jag lyckas få till det =) Kram <33
Matilda Berlin

#2 - Carro

Du passar ju i allt!!!! Har du tips på bra inpackning?! Behöver få ordning på mitt hår med :)

Svar: Men åhh! Tack finaste <3 Jo, jag har ett par olika jag använder. Jag tänker att eftersom att ni var flera som undrade det så ska jag skriva ett inlägg om det =) Kram <33
Matilda Berlin

#3 - Hanna

Tycker du passar i både och! :) men ljust va fint!

Svar: Tack finaste!! <3
Matilda Berlin

#4 - Anna

Jag undrar samma som under här ang inpackning :D Vad använder du? :D Tycker du passade i allt men kanske lite ljusare till sommaren? Själv ska jag ringa och boka klipptid om en stund, hade själv velat göra något med slingor el så, är blond. Svårt! MEN kanske lite ljusare, du är fin i allt! Kram

Svar: Jag har ett par olika, men jag tänker att jag gör ett inlägg om det eftersom att ni var flera som frågade =) Men åhh! Ska bli så spännande och se hur ditt blir =) Kram <3
Matilda Berlin

#5 - Chanapha

Tycker att du ska ombre, det blir så fint <3

Svar: Har inte ens övervägt det innan, men ja! Det ska jag verkligen tänka på =) Tack för tipset finaste <33
Matilda Berlin

#6 - Chanapha

Tycker du ska göra ombre*

#7 - ExklusivaMoi

Ett litet svar på varför kanske ditt hår blev fräscht under Thailandresan är att Thailand har ju riktigt fuktigt klimat! Hår vill ha fukt, skadat hår är ju oftast risigt å torrt!
Det där med att färga och ändå får tillbaka den friska håret så är nog en ombré ett alternativ till dig så den friska håret verkligen få chansen att växa ut... Färga isf något färg som framhäver dina ögon =)

Svar: Ahhh! SÅ kan det ju absolut vara! Tusen tack för tipset!! =) Kram
Matilda Berlin

#8 - Bella

Ombre med mörkblont som huvudfärg skulle jag säga! Så snyggt.

Svar: Det skulle kanske vara något! Har inte ens tänkt på det, så tack för tipset =) Kram
Matilda Berlin

#9 - Natalia

Du passar ju i alla färger!!

Svar: Men åhh, tack fining!
Matilda Berlin

#10 - Rode Gradin

Ville bara meddela att du är med i vår ”50 bloggar att hålla koll på”-lista som publiceras på blogg.se startsida ikväll kl 19 (30 mars). Du finner inlägget via länken nedan.

http://blogg.se/article/2017/march/50-basta-bloggarna-pa-bloggse.html

psst. Du får mer än gärna publicera inlägget på din blogg så snart det har kommit upp. :)

Ha det bäst!

// Rode Gradin, blogg.se

Svar: Men GUUU vad glad jag blir!! På RIKTIGT! Så tusen tack <3
Matilda Berlin

#11 - Erika

Jag tror nog antingen du ska välja en väldigt blond färg eller den brunare färgen. Det är vad jag tycker ,enligt bilderna ,du ser ut att passa bäst i. Annars, välj en färg du trivs i! :)

Svar: Tack fina! Vi får se hur det blir =) Kram <3
Matilda Berlin

#12 - Veronica Möller

Mellanbrunt tycker jag är jättefint! :) Kram! ♡

Svar: Tack fining! Kram <3
Matilda Berlin