Matilda Berlin


Prioritera shoppingen!

Jag älskar att shoppa och vill allra helst fylla min väska med nya grejer innan jag åker hem! Men 2 veckor med både lunch och middag på restaurang tar ut sin rätt på plånboken, så ibland får man helt enkelt prioritera och vara lite smart. Så varför inte ha en picknick på hotellrummet?? =)

Bara en liten bit ifrån oss finns en gata där food-tuk-tuks ställer upp varje dag och man för en billig peng kan köpa fantastiska rätter som dom lagar där på plats.
Köper man dessutom vatten eller läsk på 7eleven eller Foodmart kan hela måltiden landa på under 100bath (ungefär 30 kr).

Helt perfekt! Och mer pengar över till shopping =)
Ikväll är tanken att vi ska åka in till Krabi Nightmarket. Någon som varit där? Vad har jag att förvänta mig? Bara mat eller kan jag ha tur att hitta den perfekta väskan?