Matilda Berlin


Recept på godaste kladdkakan!

Jag ÄLSKAR maten här, men ska helt ärligt säga att jag just nu saknar fredagsgotte lite granna. När jag kikade igenom mina gamla mobilbilder fick jag syn på en utav dom godaste grejerna jag bakade under förra året (eller någonsin??) - en Daim kladdkaka!
Jag kan inte baka den här, så jag tänkte dela den med er. Berätta gärna om ni gör det och hur den blev! =)

 För vem kan tacka nej till det som är kladdigare än kladdigast? Godare än godast? Och dessutom toppat med daim? Det kan liksom inte bli så mycket bättre än så! 

 
 

 RECEPT

 

Kladdkakan:

Vispa 3 ägg och 3 dl socker poröst. 

Rör ned 4-6 msk kakao (jag hade 6), 125 g rumstempererat smör och 1,5 dl vetemjöl däri .

Häll ned smeten i en smörad och bröad form, och grädda i ugnen på 175 grader i 18 minuter. 

Låt sedan svalna

 

Daimtopping:

Smält 50 g smör, 1 dl socker, 1 msk kakao, 1 msk mjölk och 1 msk vetemjöl i en kastrull (koka inte!). 

Häll över kakan och toppa med önskad mängd krossad Daim

 


 

#1 - A M

Men mums vad gott!
sv: Ingen fara, tack att du är med och lycka till! <3

Svar: Såå gott! =) Då håller jag tummarna nu då <3
Matilda Berlin

#2 - Amanda

Åh Gud så gott!!

Svar: Skoja inte att det va! =) kram
Matilda Berlin

#3 - ISA

dog nästan här. Jag kommer på fika hos dig snarast ;)

Svar: Haha, helt klart! Bara att hojta till ;)
Matilda Berlin

#4 - sandra

gott!

Svar: Sååå gott! Kram
Matilda Berlin