Matilda Berlin


Sluta vara perfekt!
Man måste inte alltid leverera. Man måste inte alltid vara på topp och vara perfekt. 

Jag har ofta, nästintill alltid, press på mig själv att leverera perfekt. Jag vill prestera och vara bland dom bästa. 
Men det är okej att inte vara bäst! Det är okej att inte alltid vara på topp!

Det slog mig precis! Låter kanske konstigt, men jag tror att det är först nu jag verkligen har tagit in det och kommit till just den här insikten. 
Att prestera på topp är enormt jobbigt. Det tar all energi man har och oj vad jag märker det nu på semestern. 
Jag trodde att jag hade all energi i världen men här har jag bara däckat. Jag inser hur mycket Jag behöver ladda om på nytt och låta mig själv vara jag och inte den bild jag vill spegla utåt. 

Att säga att jag ska lägga om mitt liv när jag kommer hem är fel, för det kommer jag inte att göra. 
Men jag ska tänka om lite! Fokusera mer på mig och låta mig själv vara imperfekt. 
Helt perfekt imperfekt!




#1 - Andrea :)

Åh jag håller helt med! Inspirerande helt klart <3 Ps. Älskar bloggen :) Superhärlig tjej och passionerad bloggare ;)

Svar: Men åhhh fina du vad glad jag blir! Det här värmer verkligen hela mitt hjärta ❤️ kram
Matilda Berlin