Matilda Berlin


Nyttigt Godis

I samarbete med Rabble

 

 Hej Matilda! Kan du inte tipsa om lite gott, nyttigt godis att ersätta helgsnasket med????

 

Hej fina du! Helt ärligt kan jag säga att när jag blir godissugen köper jag gärna choklad, lösgodis eller chokladbollar och struntar då absolut i hur pass nyttigt eller onyttigt något är. Men jag såg ett par väldigt spännande recept på Instagram för ett par dagar sedan som jag är lite sugen på att testa =)

 

 SURSOCKRADE BCAA GUMMIES

 

1 msk BCAA (med den smak du vill ha på ditt godis)
3 msk gelatinpulver
1,25 dl vatten

 ”Garnering” för sursockrade gummies: (ungefärliga mått)

1,5 dl sötströ
1/4-1/2 tsk citronsyra

 

Gör såhär:
1. Rör ihop BCAA, gelatinpulver och vatten (eller skaka ihop i en shaker bara) och värm upp i en liten kastrull på låg/medel-värme.
2. Låt det ”tjocka till sig” i några minuter (ca 5 minuter) tills gelatinet lösts upp helt, rör regelbundet med en visp för att försäkra dig om att inte få några gelatin-klumpar.
3. Dra kastrullen från värmen och rör ner limeskal. Häll upp i pralin- eller godisform i silikon*
4. Ställ in i kylen 2-3 timmar (eller om du är väldigt otålig; frys i 15-20 minuter)
5. Mortla ihop sötströ och citronsyra (eller, om du som jag inte äger någon mortel; rör ihop i en tallrik med höga kanter med en gaffel och liksom ”krossa” ihop) och täck godisarna genom att helt enkelt rulla runt dem i sockerblandningen.

 

 

 

 Bild lånad utav fina Lisa 

PUFFAR 

 

1. Skär ned en proteinbar i små bitar (ca 20-30 stycken).
2. Lägg dessa på en plåt med bakplåtspapper och grädda i ugn i ca 4-6 minuter på 200 graders värme. Ju längre tid, desto knaprigare. 

OBS! Håll noga koll så de inte bränns!

MY PROTEIN COOKIES

 

Jag har inte alls testat dessa själv, men bara läst positiva recenssioner. Någon av er som testat dom??
Ni hittar dom HÄR

 

 

 

Sen tycker jag personligen att NOCCO kan vara betydligt godare än läsk. För er som försöker undvika eller kanske inte vill ha i er koffeinet så får ni inte missa att det finns 3 koffeinfria smaker (som är fantastiskt goda!).

 

Just nu får ni 25% rabatt på hela köpet hos Mass (där ni hittar alla kosttillskott jag nämt ovan). Klicka HÄR för att komma till erbjudandet =)

 


 

#1 - Ida

Åh vad gott!! <3

Svar: Men ja! Verkligen =) <3
Matilda Berlin

#2 - Anonym

Bra tips! :)

Svar: Tack fining!
Matilda Berlin

#3 - Carro

Härliga tips! :)

Svar: Tack finaste du!! =)
Matilda Berlin

#4 - Sara Ekman

Bra tips :)

Svar: Tack fina du!
Matilda Berlin

#5 - Carolina Thoor

Spännande! :D

Sv; tack fina du! :) <3

Svar: Men jaaa! =)
Matilda Berlin

#6 - A M

nom nom nom!!

Svar: Men verkligen!! =)
Matilda Berlin