Matilda Berlin


San Francisco
Vi bor ju under resan i Berkeley, vilket är 20 minuter med BART (tunnelbana) in till själva San Francisco, så igår var vi inne för att se och göra stan. Vi åkte in tidigt, med småpress över hur vi skulle hinna med allt under dagen. Union square, shopping, china town, cable cars, fisherman's och allt annat innan vi halv 6 skulle vara nere vid hamnen för att åka på night tour på Alcatraz. Och som vi förstod det är San Francisco stort (!), o eftersom att det mesta faktiskt är rätt så dyrt här skulle vi självklart promenera för att spara pengarna till något roligare än transport. 
Jag och Richard funderade och disskuterade igår väldigt mycket över allt vi såg och gjorde. Vad kom vi fram till? Jo, vi hade nog för höga förväntningar på allt. Inget var vad vi förväntade oss och ärligt var det mesta besvikelser. 
Missförstå mig inte! San Francisco är en jättemysig stan - verkligen! Men staden som akulle vara såååå stor traskade fram och tillbaka genom hela 3 gånger igår (jätteskönt att det gick snabbt att gå, men vi förväntade oss som sagt att det skulle vara större). Chinatown hade man förväntat sig mer lyktor över gatorna, orginella, starka lukter från restaurangerna och mysigare stämning. Vi förväntade osshelt enkelt typ en scen ur en film. Vilket gjorde att vi blev besvikna även fast det var väldigt uppenbart att vi var i just chinatown. 
 
Så vi lyckades göra hela San Francisco så vi kände oss nöjda, komma ned till hamnen, sitta och vänta (i solen) med en fika i två timmar innan båten ut till fängelset gick.
Älskar att jag har hittat en man som gör allt i samma tempo som jag! Hade jag rest tillsammans med någon museumnörd (no offense) som skulle stanna och kolla på varje byggnad och sevärdhet i timmar hade jag blivit galen. Tacka vetjag att jag har Richard vid min sida <3