Matilda Berlin


Låt inte rädslor styra
 
 
Jag är som ni kanske vet en riktig comfortzone-människa. Jag har alltid strävat efter och velat ha trygghet och säkerhet. 
Men jag har insett att vi kan inte låta rädsla styra våra liv.
Jag står inför en höst helt och hållet utan säkerhet. Jag har inget jobb att gå till. Jag har ingen större inkomst. Jag har heller ingen plan överhuvudtaget om vad jag ska göra. 
Jag borde ha panik och jag borde vara dödsrädd (vilket jag förvisso är), men jag har insett att jag kan inte låta mina rädslor styra.
Jag har jobbat konstant sedan jag slutade skolan och framförallt nu på sistone, gjort något jag inte tycker om. Jag tycker inte om min vardag och känner väldigt sällan att jag har motivationen att studsa upp ur sängen på morgonen. Så mitt liv behövde förändring. Jag gick emot mina egna rädslor och sa upp mig, och har bestämt mig för att nu står jag i första rummet.
Första veckan efter att jag slutar ska för mig vara helig. Jag ska vila. Jag ska ha ett break och efter det börja fundera på vad jag ska göra.
Alla jag berättar det för undrar om jag inte har världens panik och ärligt, så nej. Vill man så kan man! Vill man att det ska lösa sig så kommer det att lösa sig. Make it work!
Jag vet alldeles för många som inte gillar det dom göra, oavsett om det är jobb, vardag eller förhållandet man är i, men som inte vågar göra något åt det på grund utav just rädsla.
Jag tog steget och trotsade dom, jag gjorde något för mig oerhört läskigt. Sitter ni i samma situation - gör då det du med!
Låt inte din rädsla styra utan njut av ditt fantastiska liv!
All kärlek till just DIG <3
#1 - Alexandra

Himla bra skrivet!! :)

Svar: Tusen tack vad glad jag blir!
Matilda Berlin

#2 - CAMILLAESI

bra inlägg!! Du är så modig, det är så många som låter sina rädslor styra sina liv och jag känner igen mig i det. Det tar ett tag innan jag väcker mig själv och vågar följa min intuition

Svar: Nämen åhh vad glad jag blir! Tusen tack söta du!
Ja, det tar ett lite tag innan man vågar ta det där steget, men oftast har magkänslan slltid rätt långt innan man själv vet det ;) Kram
Matilda Berlin

#3 - Heléna

Tänk så mycket tid du kommer att ha till att dansa nu Matilda :D Du har inte funderat på att utbilda dig vidare inom dansen? God natt fina du och sov så gott! Många kramar <3

Svar: Ja men verkligen! =) Har funderat men kommit fram till att dansen är något jag bara vill göra för att jag tycker om det, aldrig för att jag måste, så nej något annat får det bli =) kram världens finaste! <3
Matilda Berlin

#4 - Amanda Jona [SPONTAN]

Alltså så himla bra skrivet Matilda, du är så klok! Vill man så kan man är lite av min livssyn, man lever bara ett liv och då måste man göra det på sina egna villkor :)

Svar: Tusen tack! Så glad jag blir!
Jamen precis så tänker jag med. Det är bara att chansa och göra allt man kan för att det ska funka =) Kram
Matilda Berlin

#5 - Ida - På äventyr i Australien

Kan verkligen relatera till allt du skriver! Jag försöker verkligen tänka på vad ja skulle göra om jag inte vore rädd för något - och sen gör jag det trots att det tar emot! Heja dig :D

Svar: Grym inställning! Den ska jag också börja med, i alla fall försöka ;) Kram fina!
Matilda Berlin

#6 - Ida - På äventyr i Australien

Kan verkligen relatera till allt du skriver! Jag försöker verkligen tänka på vad ja skulle göra om jag inte vore rädd för något - och sen gör jag det trots att det tar emot! Heja dig :D

#7 - Ida - På äventyr i Australien

Kan verkligen relatera till allt du skriver! Jag försöker verkligen tänka på vad ja skulle göra om jag inte vore rädd för något - och sen gör jag det trots att det tar emot! Heja dig :D

#8 - ajlimullersandvik.blogg.se

Vad härligt att inte ge vika för rädsla, verkligen! Jag tror att fler borde göra så, det är mycket befriande och den där heliga dagen kommer vara en du minns för evigt. När min make sa upp sig från ett jobb som han inte behövde så tittade han ut genom fönstret på bussen och så... räckte han finger åt byggnaden och grät av lättnad hela vägen hem :D :D

Svar: Haha, men guu vad underbar han är! Men så är det verkligen! Man går och trampar i samma spår dag in och dag ut, och så fort man tar beslutet och gör det känns det som att man är oövervinnelig och kan göra precis vad man än vill =) Kram!
Matilda Berlin

#9 - ISA

är jag knasig som blir stolt över dig!?? vet exakt hur läskigt det är med osäkerhet och ingen stabil grund, men fan vad tråkigt livet blir om allt ska vara så jäääääkla safe och tryggt jämt!

Svar: Är jag knasig som nästan börja böla över din kommentar? Håller så med och är faktiskt stolt över mig själv som gjorde det =) Kram <3
Matilda Berlin