Matilda Berlin


Recept: Kyckling i röd curry
Herre vad jag älskar thaimat! Jag hittade ett jättegott recept på kyckling i röd curry som jag tänkte dela med mig av. Hade helt ärligt aldrig föreställt mig att man kan laga så god mat så enkelt. Hemma. Själv. Det var sådär så man bara tog om, och tog om, och tog om.
 Och jag är ledsen men jag var så hungrig att jag inte fick någon bild på det. Så jag bilden är från receptet.
 
Vi serverade det med risnudlar till men funkar jättebra att äta som soppa
 
Gör såhär:
 
- Skär 4 kycklingfiléer i strimlor och bryn i en stekpanna.
 
- Pressa ned 2 vitlöksklyftor i pannan och tillsätt 1 msk sesamolja, 2 msk röd curry, 2 tsk soja, 1 msk honung och pressa ned saften från 2 lime. Låt allt svettas i ungefär 2 minuter.
 
-Häll i 2 dl hönsbuljong och 4 dl kokosmjölk och låt det sjuda i 6-8 minuter.
 
- NJUT!
#1 - Ida - foto & häst

låter supergott!

Svar: Det kan jag lova att det var :)
Matilda Berlin

#2 - Emma -Merakibeauty.se

åh vad gott det låter :)

Svar: Det var det verkligen!
Matilda Berlin