Matilda Berlin


Frågor till alla er fellow bloggers
 
Hej vänner! Det här inlägget vänder sig mest till er som också bloggar, för jag har en del saker jag tänkt på på sistone. 

Jag har funderat lite på att byta bloggportal då jag inte är 100% nöjd med blogg.se. Jag tycker tyvärr att det lite för ofta har krånglat med inloggning, uppladdning, inlägg som försvinner och så vidare, men har fortfarande inte bestämt mig då jag tycker att det är ett sånt stort projekt och lite smålöjligt (nu menar jag inte att trampa någon på tårna) med alla småtjejer som byter stup i kvarten. 

Den stora drömmen hade ju varit att någon bloggportal började betala mig för att blogga hos dom, men min blogg är ännu alldeles för liten för det. Är det någon som vet ungefär hur många läsare man ska ha för att få ett sånt erbjudande?

Just nu lutar det lite åt nouw.se men jag har inga erfarenheter utav dom. Så ni som bloggar där, berätta gärna fördelar och nackdelar. Kan man ha sitt egna domän? Jag har läst att man kan tjäna pengar på sidvisningar. Stämmer det? Hur går det till och vad tjänar man? Är det så lätt att ändra design och lägga upp bilder snyggt som jag har fått intrycket utav?

Är det någon annan bloggportal jag borde överväga? 

Och överlag: Vad har ni för tips för att få fler läsare? Tjäna pengar? När räknas bloggen som större? Hur många läsare har ni? 

Google är bra till mycket, men ibland finns inte alla svar och då brukar ni ha dom =)

#1 - radhuslivet.se

Om du verkligen vill satsa på bloggen så borde du maila olika bloggportaler och "promota" dig själv. Om du framför vad du är bra på och vad du brinner för kanske de blir intresserad av att ha dig hos dem, och du kanske även får erbjudande om pengar. :)

Svar: Fasen vilka bra tips! Tusen tack finaste du! =)
Matilda Berlin

#2 - MartinaOlsson

Ett tips om du vill börja tjäna pengar på din blogg men ännu inte har tillräckligt många unika läsare för att en bloggportal ska vilja "köpa" din blogg och ge dig en fast månadslön är att istället försöka satsa på att arbeta tillsammans med företag som vill betala dig för att du ska promota dem och deras produkter i din blogg och eventuella andra sociala medier :)

Svar: Så bra tips! Tusen tack finste du! =) Kram
Matilda Berlin

#3 - Frida

Jag tycker att nouw.com är jättebra! :)

Svar: Tack! Ja, jag är ju lite sugen på att flytta dit =)
Matilda Berlin

#4 - Julia Johansson

Bra frågor, vill också ha svar! :D

Svar: Tack snälla! Hoppas få en del bra svar =) Kram
Matilda Berlin

#5 - Tilda Barkselius

Att byta ifrån blogg.se är bland de bästa beslut jag gjort, min blogg lyfte så mycket efter bytet!

Svar: Jag har aldrig hört talats om din bloggportal tidigare. Hur är den jämfört med alla andra? Fördelar/nackdelar? =) Kram
Matilda Berlin

#6 - Freja Lindsjö

Jag har testat på många portaler och slutar alltid upp på blogg.se. Gillar systemet bäst här och nouw passade mig inte alls, men det är ju olika från person till person. Annars gillar jag for.me. Där tjänar man pengar per sidvisning :) dock måste man även där ha ganska många besökare för att komma upp i större summor. Ett tips är att skapa konton på de olika portalerna, eller nouw om det är det du är inne på och se hur det känns innan du bestämmer dig. Lycka till :)

Svar: Tusen tack! Bra tips, det ska jag verkligen göra! Kram finaste du! =)
Matilda Berlin

#7 - ♫♪ sandra

Nu tjänar jag (tyvärr) inte pengar på min blogg, men kan säga att byta portal är det bästa jag kunnat göra och tror att det kan vara bra även för dig. lycka till!

Svar: Tack för tipset snällaste du! =)
Matilda Berlin

#8 - Lovisa

Tycker bättre om nouw sedan jag bytte från blogg.se! :) Enklare design, och gillar att man kan följa bloggar direkt i appen/startsidan! Sen är det enklare att få till snygga inlägg med bildredigeringen som finns bland annat! :) Så jag tycker nouw är super! :D

Svar: Ja, det är en utav dom stora fördelarna jag har sett. Känns som att det är ett bra community liksom =) Kram
Matilda Berlin

#9 - linda

Spännande med bloggbyte"tankar" :-)

Svar: Ja, vi får se var det leder någon stans =) Kram
Matilda Berlin

#10 - Ida - foto & häst

Har alltid haft blogg.se och kommer nog fortsätta ha det ett tag. Älskar allt med dem förutom att det då ibland är strul med inlogg osv och sen att de nästan aldrig promota bloggar (eller isåfall samma bloggare eller ingen variation), innan var det sååå bra men nu har de verkligen tappat gällande det tycker jag, har ändå bloggat hos dem i 7 1/2 år hehe ;) Skulle aldrig kunna byta till nouw eller liknande pga designverktyget, alldeles för enkelt och tycker tyvärr de flesta bloggar ser likadana ut, inte alls mycket personligt. Menar inget illa mot nouwbloggare, självklart inte! Gillar personligen lite mer egen design då jag älskar att koda och designa, men för de som ej kan det superbra eller ej tycker det är kul så är ju nouw super! :)

Svar: Jösses! Har du bloggat så länge? Det är helt fantastiskt ju! Jag som är lite nyare har väl då tyvärr kommit in när det är i en dal eller vad man ska säga. Nöjd över lag men saknar det där lilla extra liksom. Kram fina du! <3
Matilda Berlin

#11 - ajlimullersandvik.blogg.se

Jag har tyvärr inga tips, men det går ju alldeles utmärkt att tjäna pengar även via blogg.se, bara gå med i lite sponsorprogram (Adtraction är min favorit).

Nouw tycker jag krånglar exakt hela tiden, får jättemånga felmeddelanden när jag ska gå in på nouwbloggar och lite titt som tätt fungerar det inte att kommentera. Devote tycker jag verkar fungera bra och spotlife. Men jag är kär i blogg.se ;)

Svar: Tack för åsikterna! Kommer antagligen bli kvar här (bekvämlighetsmänniska - check!), men vi får väl se =) Kram fina du!
Matilda Berlin