Matilda Berlin


Veckans plus och minus

+ Jag har nu skrivit högskoleprovet, för (förhoppningsvis) första och sista gången i mitt liv. Nej, det gick inte särskilt bra, eller det vet jag väl inte förens resultaten kommer ut om 4 veckor, men jag chansade som en galning… 


- Jag har mått jättedåligt över 1a aprilskämtet. Visserligen var det betydligt fler som tyckte det var kul än ni som tog illa upp, men jag HATAR att göra någon ledsen. Så tro mig när jag säger att jag har lärt mig min läxa och att jag aldrig kommer att säga något liknande igen. Och än en gång - FÖRLÅT
 

+ Jag har fortfarande lyckats hålla mig ifrån mitt småätande (score!), trots att jag hela tiden går runt och är sugen. Någon som vet hur lång tid det tar innan det försvinner??



- Jag saknar thaimaten enormt mycket! Och det färska frukten! Och värmen! Okej, jag saknar Thailand helt enkelt!

+ Solen har skinit majoriteten utav den gångna veckans dagar. Det älskar vi!


Bild från Torsdagens roadtrip 

- Jag vaknade upp med typ kramp i insidan av låret och det har inte släppt på hela dagen. Sjukt obehagligt!

- Vi har inte hunnit fota lägenheten och lagt upp den på blocket för uthyrning. Eftersom att vi är mitt i renoveringen är det kaos hemma, vilket inte är så kul att lägga ut bilder på haha!

Men är ni sugna på att ta semester på Gotland i sommar och letar boende så ska vi hyra ut en del. Det är en (snart) helt nyrenoverad 3 med en 180cm säng och en 120cm, men det finns absolut plats för minst 4 stycken 90 sängar till om ni är ett stort sällskap. Lägenheten ligger centralt (15 minuters promenad in till Östercentrum) med matbutik och Gotlands bästa gym precis i närheten. Stor balkong och havsutsikt med =)

Hör av er till mig på [email protected] om ni vill ha mer info och tveka inte att tipsa era vänner/familjer om dom går i tankarna

+/- Det här veckan är över! Ja, det är både ett plus och ett minus. Negativt för att det har varit en bra vecka och för att det är lite läskigt hur tiden bara springer iväg, men samtidigt väldigt positivt eftersom att jag har så mycket kul att se fram emot. Veckan som kommer har jag utbildning med nya jobbet, skatteåterbäringen kommer snart, Agnes kommer hem i slutet av veckan och sen liten snabbtripp till fastlandet. Verkligen såå mycket kul!

Roligast i veckan kan nog ha varit när vi var på återvinningen och jag fick slänga det gamla handfatet, spegel och lite annat ömtåligt i marken =) Vill ni se klippet finns det på min Instagram @matildaberlin
 
 
 
 
 
 

#1 - A M

Soho you go! Småätande kan verkligen vara svårt att komma ifrån! Fy, att vakna upp med kramp är inte roligt!!
sv: Tack vad glad jag blir!
Kram på dig! <3

Svar: Ja det är verkligen inget kul spöke att springa ifrån ;) Kram fining <3
Matilda Berlin

#2 - Gabriella

Såå underbart med sol!!

Svar: Jamen verkligen! Heeelt underbart =)
Matilda Berlin

#3 - NICOLE

Skönt att ha provet gjort nu! Det kan allt slänga sig i väggen ;)) Kram!

Svar: Jamen verkligen! Precis så känner jag nu, haha ;) Kram
Matilda Berlin

#4 - Tilda Barkselius

Grym du är som klarat dig undan små ätandet och som tagit dig igenom Högskoleprovet!

Svar: Tack fina du! Det har verkligen varit mina stora mål att ta mig över ;) Kram <3
Matilda Berlin

#5 - Natalia

Härligt :D

Svar: Tack fining!
Matilda Berlin

#6 - Hel%E9na

Underbara bilder när du kastar handfatet :D Det finns alltid både plus och minus - det viktigaste är att fokusera på det som är ett plus :D Hoppas du får en riktigt fin kommande vecka nu finaste Matilda :D Kramar <333

Svar: Jamen det är ju verkligen så! Självklart har livet sina upp och nedgångar, så det gäller bara att se det positivt =) Kram finaste <33
Matilda Berlin