Matilda Berlin


25 bekännelser

 1. Jag är oerhört klumpig och har konstant blåmärken jag inte har en susning om hur jag fått

 2. Jag är precis normallång, 169 cm

 3. ... men har alltid haft längdkomplex och önskar gärna att jag var några centimeter kortare

 4. Jag har alltid tyckt väldigt mycket om mat och äter nästan alltid vad som bjuds

 5. Ett smeknamn jag brukar gå under är Snowflake eller Snövit eftersom jag har så svårt att bli brun. Men nu på sistone har jag faktiskt lyckats =)

 6. Jag blir alldeles för rastlös för att ligga i badet mer än 5 minuter

 

7. Ett livsmål jag har är att besöka alla världsdelar 

 8. Trots min klumpighet har jag aldrig brutit något, bara haft ett stort antal sprickor och vrickningar 

 9. Jag smakar alltid på allt i hopp om att jag ska lära mig att äta allt 

 Sushi var en sån grej jag verkligen inte klarade, men idag älskar

10. Jag älskar att läsa! Är jag på semester kan jag lätt plöja en bok om dagen

 11. I början hade jag 9 sockerbitar i tekoppen för att ens få i mig det. Idag dricker jag utan både socker, mjölk eller honung

 12.  Jag är värdelös på att svara på mina favoriter

 13.  Det finns inget bättre att se på än barnfilmer

 14. Jag dricker alldeles för många energidrycker 

 

15. Vi hade inga husdjur när jag var liten, vilket jag var jätteledsen och ofta grät över

  16. … så till slut lyckades jag tjata mig till ett par vandrande pinnar som jag vägrade att röra

 17. Ett av mina störta komplex är mina naturliga naglar. Så därför har jag alltid fixade naglar

 18. Jag har fruktansvärt dålig humor

 19. Och skrattar ofta högt för mig själv

 20. Jag älskar att testa nya saker

 21. Att köpa underkläder är bland det tråkigaste jag vet 

 Skulle däremot inte ha något emot den här underklädeslådan (lånad från We Heart It)

 22. Jag har jätteproblem med stavning då jag har “halv” dyslexi, det vill säga att jag inte har några problem med att läsa men dyslektiker när det kommer till skrivdelen

 23. Jag är till hundra procent en såsmänniska. Lingonsylt, ketchup och dressingar är ett måste

 24. ... men majonäs är bland det värsta jag vet!

 25. Jag ser mig själv som en positiv pessimist som älskar livet =)
 

 
 

#1 - A M

Kul inlägg, väldigt intressant att läsa! Fina bilder också! :D
sv: Tack så jättemycket! <3
Hoppas du får en superfin helg!

Svar: Tack finaste du <33
Matilda Berlin

#2 - Ida

Åh vad kul att läsa!! :) Så fin du är på sista bilden!!
KRAM ! <3

Svar: Nämen åhh! Tusen tack söta du <3
Matilda Berlin

#3 - ISA

nä men nu måste jag fråga; varför vill du vara KORTARE!?? haha. 169 är väl helt perfekt, inte så att du sticker ur mängden liksom haha

Svar: Haha, jag vet! Men då hade jag kunnat haft ännu högre klackar och lite så. + att jag konstigt nog gillar att känna mig liten ;) Men jo, 169 e rätt så bra =) kram <3
Matilda Berlin

#4 - sandra

kul att läsa :)

Svar: Tack fina du!
Matilda Berlin