Matilda Berlin


4 serietips


Bild lånad från WeHeartIt

  Serier jag kollar på just nu:

 
1. Lethal Weapon
Jag var först helt övertygad om att den skulle vara en misslyckad rip off på filmerna, så därför tog det mig bra länge innan jag började kolla. Men faktum är att jag älskar den! Dom har behållt lagom mycket för att man ska känna igen sig, men ändrat på precis lagom mycket för att det skall bli en helt ny story. Stort tips!


2. Ack värmland
Ingen har väl missat denna underbara serie med Mia Skäringer i spetsen??
Jag och Richard höll på att göra det eftersom att vi inte kollar på varken Let’s dance, Idol eller några andra tv 4-program. Men så råkade vi snubbla över den och jag minns inte sist vi garvade så högt tillsammans

3. Blindspot
Min nya favo som jag är mitt uppe i. Serien börjar med att FBI hittar en väska mitt i New York med en (levande) tjej i. Hon minns inte vem hon är, hon minns inte vad hon gör där - hon minns ingenting! Inte ens det faktum att hon någon vecka tidigare blivit tatuerad över hela kroppen. När de sedan försöker ta reda på vem hon är leder pusslet av tatueringar (ala prisson break style) till olika brott och pågående terrordåd. Sååå bra!

4. Paradise Hotel
Mitt guilty pleasure! Jag skäms nästan över det för det är verkligen 110% skräpTV och inget annat. Men kanske är det just det som är så skönt med! Att man kan sitta i soffan, göra ingenting och ändå känna sig fruktansvärt smart, haha! (No offense till er deltagare, but it’s true)