Matilda Berlin


MARDRÖMSDAG MED STORT D

FYYY VILKEN DAG!
Jag vill bara lägga mig ned och gråta, vilket jag även gjort idag... Ett dygn fyllt av mardrömsresa och än är vi inte hemma. Just nu sitter vi på Arlanda och väntar på planet hem till ön, som jag lovar kommer vara försenat.

ALLT har verkligen gått fel. Vi snackar väskor som gått sönder, transfern som vi beställde och betalade för helt i onödan eftersom vi tydligen hade transport tillbaka till flygplatsen med, solbränd hud, övervikt på bagaget och värst av allt - insikten jag får när vi står i check inkön, mindre än två timmar innan planet går.

Min skinnjacka hänger kvar på hotellrummet. Med min nyckelknippa i jackfickan.

PANIK! Vad gör man??
Till slut hittar TUI-anställd som får tag i hotellet och skickar jackan med en taxi (som jag såklart stå för) som skall komma inom 30 minuter, vilket skulle tillåta oss att komma igenom alla kontroller i tid.
Så jag väntar på taxin. Jag väntar. Jag väntar. Och jag väntar.
När det är en halvtimme kvar tills planet skall gå har dom fortfarande inte dykt upp och det finns ingen personal i närheten att be om hjälp.
Så jag ringer och väcker pappa hemma i Sverige (klockan var strax efter 4 på morgonen svensk tid) och måste ha gett honom världens hjärtattack när allt han hör är mig storbölandes. Stackarn!

Till slut lyckas jag springa över halva flygplatsen, hitta personal från TUI, berätta läget, ge tjejen en 500-hundring till taxin, göra en deal om att hon ska ta emot jackan (om den någonsin dök upp??) och skicka den med nästa plan hem.
20 minuter innan planet ska gå tränger vi oss före kön i säkerhets- och passkontrollen (fyy vad jag ogillar sånt folk, dvs mig själv numera) och kliver ombord med andan i halsen och en puls på 220.

Guu vad förbannad jag blir på mig själv! Jag som aldrig hänger in något i garderoben och alltid kollar rummet en extra gång innan jag lämnar - men inte just idag... Gahh!

Så nu kan jag inte göra annat än att hålla alla tummar och tår för att jackan faktiskt kommer fram, försöka packa om så jag kanske slipper övervikt på sista flighten, börja fundera på vad jag mer har hemma att sälja för att täcka alla fruktansvärt onödiga utgifter idag, kanske ta något stärkande på vägen och vänta på att få åka hem och gråta ut.

Hoppas VERKLIGEN att ni har haft en bättre dag än mig! Kram till alla er finingar <3

 
Hade MYCKET hellre struntat i flyget helt och bara stannat
 
#1 - Heléna

Men stackare - det låter som att allt som bara skulle ha kunnat gå fel har gjort det också :( Hoppas resten av resan går som den ska! Kramar fina du <333

Svar: Det gjorde det verkligen! Vi bara stod och väntade på att väskorna skulle vara försvunna med, haha! tack o lov är vi nu hemma =) Kram finaste du <333
Matilda Berlin

#2 - Amanda Jona [SPONTAN]

Nej usch Matilda, sittat med hjärtat i halsgropen bara av att läsa detta. STOR KRAM PÅ DIG! <3<3<3

Svar: Ja FY! Det var verkligen ingen rolig dag! Så skönt att vara hemma ska jag säga!! KRAM FINASTE <33
Matilda Berlin

#3 - Josefin Nilsson

Usch vilken dag! Hoppas att allting blev bra i slutendan och att allt blir bra när du väl kommer hem =) Kram

Svar: Ja, inte kul alls!! Så skönt att vara hemma! Dock har jackan inte dykt upp än... Få se om den nånsin gör det =( Kram
Matilda Berlin