Matilda Berlin


Jag vill ha en båt!
Vet ni att när jag var liten hade vi båt. Eller rättare sagt båtar. Till en början var det en lite mindre motorbåt som vi delade med Pappas kollega med familj. Det fanns plats för hela familjen (2 barn under 10 och 2 vuxna) att kunna sov i en säng under däck, men inte så mycket mer. Spisen gick att vända upp under "passagerar" sätet och ett litet bord kunde monteras i aktern. Men saker som toa och dusch kunde man glömma. 
 
Några år senare köpte vi en fantastiskt fin segelbåt (som jag saknar den!). Där hade vi lyxigt nog både toa, dusch, kök med kyl och 3 stycken kojer. Dock var denna 35a inte ens i närheten utav lika fin som den 37an vi var och kikade på under en mässa. 
Som den mest krävande i familjen när det kommer till bekvämlighet (jag kissar inte i skogen, så enkelt är det) röstade jag för att vi skulle köpa den och inte våran Josa som det blev. Ska man köpa något nytt kan man väl göra det ordentligt, haha! 
 
Hade jag fått bestämma så skulle min båt ha:
 
 
  • Ett riktigt fint bord med detaljer som kompassrosor
  • En riktigt fin badstege att kunna kliva i ifrån (och panikartat klättra upp för när man intalar sig att sjömonstrena jagar en, haha)
 
  • Ett rikitgt bra peke att kliva av ifrån
 
 
Sen hade jag så inte haft något emot en jaccuzi eller hemmabio för den delen heller. Men det har verkligen sin charm att åka ut med båten, lägga till vid någon mysig ö, laga mat tillsammans och kura ihop sig runt bordet för att sen spela sällskapsspel i det flammande ljuset från tända oljelampor. 
Som jag saknar det!
 


#1 - Ida

Verkligen mysigt med båt. Brukar få åka med sambons familj om somrarna till olika öar ^^